Son Dakika NASA'dan Açıklama: Asteroidin Görüntüsü Yayımlandı 2020

29 Nisan 2020 günü dünyanın yakınından bir asteroid geçecek. Asteroid ile ilgili NASA 'dan bir açıklama yapıldı. Yapılan açıklamada asteroidin nasıl görüneceğine yer verildi. İşte detaylar.

Son Dakika NASA'dan Açıklama: Asteroidin Görüntüsü Yayımlandı 2020

Burhan Dönertaş, 29 Nisan 'daki göktaşı meselesini NASA 'ya sordu.

NASA geçtiğimiz gün bir açıklama yaptı. Yapılan açıklamada 29 Nisan 2020 günü dünyanın yakınından bir göktaşı geçeceği bildirildi. Felaketlerle başlayan ve son virüs hadisesinin ardından iyice kabusa dönen 2020 yılında dünyaya göktaşı da mı çarpacak söylentileri sosyal medya üzerinde yoğun şekilde yayıldı.

Bu söylentiler sonrası Milliyet Yazarı Batuhan Dönentaş NASA'da astrofizikçi olarak görev yapan Dr. Umut Yıldız'a bu konuyu sordu.

Dr. Umut Yıldız ise söz konusu asteroidin dünyadan uzakta bir yörüngede olduğunu ve 29 Nisan 2020’de Dünya'ya 6.3 milyon km yani Dünya-Ay arası mesafenin 16.4 katı uzaktan geçeceğini söyledi.

Dünyaya çarpma riskinin olmadığını söyleyen Yıldız, asıl korkulması gerekenin virüs olduğunu söyledi.

GÖRÜNTÜ YAYIMLANDI

earthsky Adlı internet sitesi , NASA 'dan elde ettiği bilgilerle asteroidin görüntüsünü yayımladı. İşte o görüntü:

DÜNYAYA ÇARPMA İHTİMALİ VAR MI?

NASA tarafından yapılan açıklamada, bu asteroidin dünyaya çarpma ihtimalinin olmadığına yer verildi. Gökyüzündeki asteridlerin ve diğer gökcisimlerinin yaklaşık 200 yıllık yörüngelerinin çıkartıldığına yer verildi.

2079 YILINDA DÜNYANIN YAKININDAN GEÇECEK

Söz konusu sitede yer alan haberde "Aynı şekilde, asteroit (52768) 1998 OR2, Dünya ile çarpışma rotasında değil, yakın zamanda değil. Bu asteroidin yörüngesi en az önümüzdeki 200 yıl için iyi bilinir. Bu yüzyılda Dünya'ya en yakın yaklaşımı ve sonraki 2079'da, Dünya'nın yaklaşık bir milyon mil içinde (aydan yaklaşık dört kat daha uzakta) geçeceği 2079'da gerçekleşecek. 2079'u dünyayı geçip süpürmek hala büyük bir sorun olacak. Asteroid (52768) 1998 OR2, önümüzdeki iki yüzyıl boyunca Dünya-ay mesafesinin beş katından daha azını geçecek olan tüm büyük Yakın Dünya Nesnelerinin bilinen en büyüğüdür !" ifadelerine yer verildi.

İşte asteroidlerin yörüngeleri ve galaksi içindeki yerleri.

KAMUBULTENİ.COM  |ANKARA