Asgari Ücret 2020 Zammı İçin Rakam Açıklandı

2020 yılı asgari ücret görüşmeleri öncesi kritik açıklama geldi. Yapılan açıklamada beklenen zam oranına yer verildi. İşte detaylar.

Asgari Ücret 2020 Zammı İçin Rakam Açıklandı

2020 yılı asgari ücret görüşmeleri öncesi kritik açıklama geldi. Yapılan açıklamada beklenen zam oranına yer verildi. İşte detaylar.

22 Kasım 2019 Cuma 08:11
Asgari Ücret 2020 Zammı İçin Rakam Açıklandı

Asgari ücret zammı için önemli rakam açıklandı. 

2020 yılı asgari ücret görüşmeleri için son dakika açıklaması geldi. Yapılan açıklamada yeni asgari ücret hakkında kritik rakama yer verildi. 

KOMİSYON TOPLANIYOR

2020 yılında geçerli olacak asgari ücreti belirlemek için komisyon önümüzdeki haftalarda toplanacak. Aralık ayının ilk haftasında başlayacak ve son haftasına kadar devam edecek görüşmelerde zam belli olacak. 

HER YIL ENFLASYON ÜSTÜNDE

7 milyona yakın kişiyi yakından ilgilendiren görüşmelerde asgari ücretin yine enflasyonun üstünde bir rakamda gelmesi bekleniyor. 

Son 10 yılda yapılan asgari ücret zammına bakacak olursak , 2016 'daki zam dışında diğer zamlar enflasyonun 2-5 puan üstünde gerçekleşti. 

YENİ EKONOMİ PLANINA GÖRE MAAŞ HESAPLAMASI

Ancak bu yıl bir değişiklik yapıldı. Yeni ekonomi planına göre maaş zamları oluşan enflasyona göre değil , hedef enflasyona göre belirlenecek. 2019 yılı enflasyon tahminine bakacak olursak asgari ücretin yüzde 15 oranında zamlanması bekleniyor. Bu rakama bakacak olursak asgari ücretin 2020 yılında 2 bin 323 TL olması bekleniyor. 

Sabah Gazetesi , seyyanen yapılan zamlarla asgari ücretin 2020 yılında 2 bin 500 TL seviyesine gelebileceğini aktardı. 

KADIN ERKEK İŞÇİLER BU SAYFADA

2020 asgari ücretinde diğer kadın-erkek adaylarla bilgi alış verişi için TIKLAYIN

KOMİSYONDA KİMLER VAR?

Asgari ücret tespit komisyonunda işçileri Türk İş  ve DİSK temsil edecek. İşveren kesimini ise TİSK temsil edecek. Masada hükümeti Çalışma Bakanlığı temsil edecek.

Android için >>>> TIKLAYIN

İOS için >>>> TIKLAYIN

Son Güncelleme: 22.11.2019 08:12
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Eyt 2019-11-21 11:00:53

18 yaşındaki okulu bitmiş gençler. Askerligi. Bahane eden iş yerleri yüzünden. Sonrada. Torpil soruyolar iş bulamıyo işsizlik almış başını gidiyo herşey pahalı parayok 2350 diyolar önce işsizli sorunu cözsünler sonrada düzgün bi 5 kişilik ailenin geçimi kaca olursa onu yapsınlar

Avatar
Eyt 2019-11-21 11:05:44

190 bin tl konut borcum var. 2350 nasıl ödecez oparaya

Avatar
Zamansız 2019-11-21 09:19:26

Çarşıya pazara çıkın kardeşim.artık 50 tl ye 100 tl ye çanta dolmuyor... alım gücü düştü.millet yarı aç yarı tok yaşıyor.ayıptir yazıktır günahtır bee.siz hâlâ 2300 2500 tl den bahsediyorsunuz.pes yani

Avatar
Sedatt 2019-11-21 09:40:11

Herhangi bi bakan gelsin asgari ucretle gecinsin 1 ay bakalm gecinebilcekmi

Avatar
Zamansız 2019-11-21 09:19:58

Çarşıya pazara çıkın kardeşim.artık 50 tl ye 100 tl ye çanta dolmuyor... alım gücü düştü.millet yarı aç yarı tok yaşıyor.ayıptir yazıktır günahtır bee.siz hâlâ 2300 2500 tl den bahsediyorsunuz.pes yani

Avatar
yunus 2019-11-23 14:03:10

gardesim bu milletvekil maas mi bize versinler sizden zam bile istemiyoruz.herkes bu maaşı versinler emekliyede herkes reis aynı parayı aldim herkes eşit olsun o zaman bu millet siz hükümet her zaman yapar.

Avatar
Deniz Abul 2019-11-24 18:40:43

2019 mayis ayinda askerligimi bitirdim is arayisina koyuldum hemen ama hic biryerde is bulamadim sayica fabrikalara basvuruda bulundum ama arayan olmadi 2020 tembuz ayinda dugunum var ise gireli 3 gun oldu ve 8 bin lira borcum var dugun icin hic bir birikim yapamadim niye yapamadin diyeceksiniz haklisiniz asgari ucretle calisiyoruz ailemin durumu kotu evime destek oldum hep simdi ben dugunumu yapamiyorum aldigim 20000 lira maasla nasil yapilir anlamis deilim devletten yardim istiyoruz o oraya yonlerdiriyo bu buraya hep bi cikmaza giriyoruz artik sasirdim kaldim bi yol gosterin bunalima girdim aylik 2000 tl maasla ben nasil geciniyim veya ben nasil dugunumu yapiyim bana bi cozum yplu gosterin lutfen

Avatar