Cumhurbaşkanı Erdoğan Yeni Kararları Az Önce Açıkladı: Yarından İtibaren Kademeli Normalleşmede İkinci Aşama Başlıyor

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Cumhurbaşkanlığı Kabine toplantısının ardından ulusa sesleniş konuşması yapıyor. Restoranlar ve kafeler açılacak mı, Spor salonları, hamamlar, saunalar açılacak mı, Düğünler başlıyor mu, okullarla ilgili yeni karar alındı mı? işte tüm detaylar...

Erdoğan'ın açıklamalarından satır başları:

Aziz milletim, değerli basın mensupları sizleri en kalbi duygularımla muhabbetle selamlıyorum. Son kabine toplantımızdan bu yana hamdolsun milletimizle birçok müjdeyi paylaştık. 19 Mayıs vesilesiyle gençlerimizle birlikte spor müsabakalarını izleyicisiyle buluşturacak olan TRT Yıldız'ın resmi açılışını gerçekleştirdik.

Süper Lig'i şampiyon olarak tamamlayan Beşiktaş futbol kulübümüzün oyuncu, teknik heyeti ve yöneticileriyle bir araya gelerek kendilerini tebrik ettik.

Bu yıl seyircisiz süper ligi önümüzdeki sezonda taraftarlarımızla gerçekleştirmeyi ümit ediyoruz.

Basketbolda Euro Lig şampiyonluğunu kazanan Anadolu Efes'in sevinçlerine ortak olduk.

Aeronik , jimnastik dünya şampiyonluğunu ilk kez ülkemize kazandıran Ayşe Begüm Onbaşı kızımızı da tebrik ettik.

Önceki haftanın son Cumasında ülkemizin en önemli ulaştırma projelerinden biri olan Kuzey Marmara otoyolunun son kısım açılış törenini gerçekleştirdik.

400 kilometrelik otoyolumuzu hizmete almış oluyoruz.

Pek çok yerde, hala inşaatları süren hızlı tren hatlarımızı da birer birer devreye alacağız.

Ülkemizin her köşesinde 56 adete ulaşan havalimanlarımızla hava taşımacılığı sorunumuzu neredeyse hallettik. Deniz yolu taşımacılığında da dev projeleri ülkemize kazandırmaya devam ediyoruz. Bu hafta sonu filyos limanını hizmete açacağız.

Büyük ve güçlü Türkiye yolunda attığımız tüm bu adımların ülkemize hayırlı olmasını rabbimden niyaz ediyorum.

Ülkemizi ve milletimizi karanlık senaryolara hapsetmek isteyenlere eyvallah etmedik etmeyeceğiz.

Geçtiğimiz hafta ülkemizde misafir ettiğimiz Polonya Cumhurbaşkanı ile verimli bir görüşme yaptık. AB ve NATO üyesi bir ülkeye insansız hava aracı satışı yaparak ilk anlaşmayı gerçekleştirdik.

Çarşamba günü mecliste gerçekleştirdiğimiz grup toplantısında ülke gündemindeki başlıklarla ilgili kapsamlı bir değerlendirme yaptık.

Aynı gün ABD merkezli şirketlerin üst düzey yöneticileriyle uzun ve verimli bir görüşme gerçekleştirdik.

Şirket temsilcilerinin tüm sorularını cevaplayarak, ülkemizin uluslararası yatırımcıları destekleme konusundaki kararlılığını ortaya koyduk.

27 Mayıs darbesinin yıldönümünde, partimizin il başkanlarıyla Demokrasi ve Özgürlükler adasında bir araya geldik.

Bu toplantıda şehit Başbakan Adnan Menderes ve arkadaşlarını rahmetle yâd ettik.

Cuma günü ise milletimizin 150 yıllık hayali olan, nesiller boyunca hayata geçmesi için mücadele verilen Taksim Camii'nin açılış törenindeydik. Taksim Camii , milletimizin İstanbul'un fethinin 568. yıl dönümüne hediyesi olarak şehrin silüetindeki yerini almıştır.

Birileri özellikle bu eseri, kalkıp da İstanbul'umuzun için sembol olarak görmeyebilir. Sultan Ahmet'i, Eyüp Sultan'ı görebilir. Bunlar tabii ki sembol eserler. Onlar o asırların sembol eserleriyse işte şu anda bizim de Çamlıca'nın tepesindeki büyük Çamlıca Camii bu asrın sembol eserlerinden bir tanesidir. Bu kule oradaki çevre pisliğini temizlemek suretiyle kulenin dikilmesi, oradan tüm İstanbul'u tüm güzellikleriyle seyredebilme imkanı vermesi o da bu devrin, asrın sembol eserlerinden bir tanesidir.

Demokraside ve ekonomide Türkiye'yi dünyanın en önde gelen ülkelerin arasındaki seçkin yerine çıkarmak için canla başla mücadele etmeye devam edeceğiz.

Aziz milletim yaklaşık 1.5 yıldır dünya ile beraber ülkemizi de esir alan salgınla mücadelemizi sürdürüyoruz.

Son kabine toplantımızın ardından yeni müjdeleri de içeren salgınla mücadelede milletimizin her kesimine verilen destekleri sizlerle paylaşmıştım. 661 milyar lirayı bulan hibe ve desteklerin ülkemizin salgın sürecini çok ciddi ekonomik kayıplara, sosyal sıkıntılara maruz kalmadan geçirmesinde katkısı olmuştur. Türkiye , milli gelirine oranla halkına en fazla destek veren ülkelerin başında gelmektedir.

Bugün 2021 yılı ilk çeyreği büyüme rakamları açıklandı.

Sizler, medyanın içindesiniz, sizler de takip ediyorsunuz. Ekonomimizin yılın ilk çeyreğinde %7 büyüyerek, g7 ülkeleri arasında Çin'in ardından ikinci sırada yer alması, bir şeyler ifade ediyor.

Büyümede en dikkat çekici kalem, makine ve teçhizat yatırımlarının %30 gibi artmış olmasıdır.

Bu durum, önümüzdeki dönemde üretim ve istihdamın artacağının işaretidir.

Salgın tedbirlerini sıkılaştırma ve normalleştirme takvimimizle, vaka sayılarımızın seyri birbirini takip ettiği için avrupa ülkeleriyle benzer şekilde yürümektedir.

Elbette gerçeklere gözlerimizi kapatmıyoruz. Son 6 ayda işyerleri sadece 1.5 ay açık kalan esnaflarımız olduğunu biliyoruz. Sadece paket servisiyle ciddi sınırlamalarla hizmet vermeye çalışan esnafımız olduğunu biliyoruz. Sokağa çıkma kısıtlamalarının yol açtığı olumsuz durumu biliyoruz, okullarla ilgili durumu biliyoruz. Düğünden, genel kurula kadar tüm bunlara kadar pek çok toplu etkinliğin uzun süre ertelenmesinin yol açtığı sıkıntıları biliyoruz.

Yaz aylarının da gelmesiyle insanlarımızı evlerde uzun süre tutmanın zor ve anlamsız olduğunu biliyoruz.

Bu süreçte sıfatları ne olursa olsun, kafa karıştırıcı açıklamalarıyla milletimizi yanlış yönlendirmeye çalışanlar olduğunu biliyoruz. Değerlendirmeleri tüm bu gerçekleri hesaba katarak alıyoruz.

Tek gayemiz, insanlarımızın sağlığını milletimizin esenliğini, ülkemizin huzur ve güvenliğini korumak.

Bunun için bulduğumuz her fırsatı, kapı aralığını, ışığı kullanıyoruz.

Salgının başladığı günden bu güne açılma kapanma kararlarının ardı ardına gelmesinin tek sebebi, ülkemiz ve milletimizin üzerindeki etkileri azaltmaktır.

Ramazan ayındaki kısmi ve tam kapanma tedbirlerinin bir kısmının yerini kademeli normalleşme almıştır.

Aradan geçen iki haftalık sürede vaka ve ölü sayılarındaki kısmi azalmanın hedeflediğimiz oranda olmasa bile düşüyor olması tedbirlerin amacına ulaştığının göstergesidir.

Yarından itibaren devreye girecek yeni kararları görüştük.

Kademeli normalleşme takvimini sizlerle paylaşıyorum:

Haziran ayı boyunca sokağa çıkma kısıtlamaları hafta içi ve Cumartesi günü akşam 22 ile sabah 5 saatleri arasında uygulanmaya devam edecek.

Bu sınırlama hafta sonu ise Cumartesi 22.00 ile Pazartesi sabah 05.00 yani pazar gününün tamamını kapsayacak şekilde uygulanacak. Temmuz ayında bu kısıtlama saatleri ve günleri yeniden belirlenecek.

Restoran, lokanta, pastane gibi yeme içme yerleri sabah 07.00 ile 21.00 saatleri arasında belirlenen kurallara göre masaya servis yapılabilecek, saat 24.00'e kadar paket servis yapılabilecek.

Kahvehane, kafe, çay bahçesi, spor salonu , lunapark gibi işletmeler belirlenen kurallar çerçevesinde pazar günü hariç, sabah 07.00 ile akşam 21.00 saatleri arasında belirlenen kurallarda çalışacaktır.

Açık ve kapalı alanlardaki nikahlar ve nikah şeklindeki düğün törenleri 1 Haziran'dan itibaren başlayabilecektir.

Üniversiteler 2021-2022 eğitim öğretim yılı Akademik takvimi 13 Eylül itibariyle başlayacak şekilde yürütülecektir.

Spor kulüpleri genel kurullarını Haziran'ın ilk gününden itibaren, diğer kuruluşlar Haziran'ın ikinci yarısından itibaren gerçekleştirebilecekler.