Flaş.. KYK Borcu Sonrası Gençlere Bir Borç Şoku Daha

Üniversiteyi bitirdikten sonra KYK kredisinin borç yükü ile karşı karşıya kalan gençlere bir borç yükü de GSS 'den geldi. İşte borç sorgulama ekranı ve detaylar.

Flaş.. KYK Borcu Sonrası Gençlere Bir Borç Şoku Daha

Üniversiteyi bitirdikten sonra KYK kredisinin borç yükü ile karşı karşıya kalan gençlere bir borç yükü de GSS 'den geldi. İşte borç sorgulama ekranı ve detaylar.

28 Eylül 2019 Cumartesi 08:19
Flaş.. KYK Borcu Sonrası Gençlere Bir Borç Şoku Daha

Üniversiteyi bitirenlere ikinci borç.

Üniversite eğitimini bitiren gençler iki borçla karşı karşıya geliyor. Üniversite eğitimi boyunca KYK kredisi alan gençler , borçlarını üniversite bittikten sonra geri ödüyor. KYK borcunun yanı sıra vatandaşlar , ünivesiteyi bitirkten sonra GSS borcu ile karşı karşıya kalıyor.

2019 YILI GSS AYLIK ÖDEMESİ NE KADAR?

 2019 yılında ödenecek en fazla GSS primi net asgari ücret miktarının yüzde 3 'lük kısmı kadardır. 2.558,40 TL 'nin  %3 'lük kısmı 76,75 TL 'dir. Geliri net asgari ücretin 1/3'ünden az yani 2019 yılı için 852,8 TL olanlar yeşil kart kapsamında tescil edilecekler.

MUTLAKA SORGULAYIN

Üniversiteyi bitiren ve sigortasız olan vatandaşlar da GSS primi ödemek zorundadır. Üniversiteden sonra otomatik olarka GSS 'ye bağlanacak gençler , borcunu sorgulamadığı ve düzenli şekilde ödemediği taktirde bir yük ile karşı karşıya kalabilir.

https://www.turkiye.gov.tr/sgk-gss-borc-dokumu

GSS borcu sorgulamak için yukarıdaki linke tıklayın. Açılan sayfada e devlet şifrenizle giriş yapın ve Genel Sağlık Sigortası borcunuzun olup olmadığını öğrenin.

GENÇLER YAPILANDIRMA İSTİYOR

GSS borcu binleri aşan gençler , hükümetten borç yapılandırması hakkında müjdeli haber bekliyor.  Geçtiğimiz yıl verilen yapılandırma müjdesinden faydalanan binlerce kişi, , işsizlik nedeniyle prim borçlarını ödemeyemedi. 

KAMUBULTENİ.COM  | ANKARA

Son Güncelleme: 28.09.2019 08:21
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Hehe 2019-09-27 15:14:47

Genel sağlık sigortasini sağlık hizmetinden yararlanan kişi ödemelidir hastaneye gitmeyen sağlık hizmetinden yararlanmayan vatandaşa heray GSS primi otomatik olarak neden çıkartılıyor anlam veremiyoruz

Avatar
Kerem 2019-09-29 15:14:13

Suriyeli gençlerden GSS soorgulanmiyor ama kendi vatandasimiza gelince GSS borç çıkarılıyor biz mi vatandasik Suriyelileri anlamadım

Avatar
Faruk 2019-09-27 15:01:10

Ben geri ödemeli kredi alıyordum ve 470 idi yaklışık 2 yıl önce.ve bana gss borcu çıktı.niye dedim?ee artık babandan ayrı görünüyon dediler.yeşil kart yap dediler gittim verdim gerekli evrakları yok baban zengin dediler.gülsem mi ağlasam mı şimdi.yazık bu millete gerçekten

Avatar
Uzman 2019-09-27 22:46:43

Bu borc devletin luzumsuz bolumler yetersiz hocalar bitiren ogrenciler donanimsiz is yok asgari ucret veriyorlar ustanbulda yasa diyorlar istanbulda gunluk 50 tlden ucuz itek varmi acilen devlet istanbul basta olmak uzere calisanlar icin universute mezunu yurt yapmaliodtu bogazici ve tip dis hekimligi haric kalitesuz egitim veren okullar 10 seneligine kapatilmali

Avatar
Unknown 2019-09-27 20:05:11

Aynen öyle çok doğru ve güzel söylenmişsiniz mağdur oluyoruz sürekli daha doğru düzgün bi işe bile giremeden...

Avatar
Cokmu aradınız 2019-09-30 13:13:51

Bir goc etmıs 5 milyon Suriyeli okuyan gencler verdıgın ız degerlı kendıaskere giden Suriye ıcın sehıt olan kendi gencınıze o degerlı vermiyorsunuz ıssız okuyan genclerınızı sureklı borclandırıyorsunuz bu ne kin anlamadım gitti bizde Esadam ı gıdelım genclık olarak az kaldı az en fazla 2 yıl unutmayacağız bize yapılanları bir genclık olarak

Avatar
Hiç kimse 2019-09-30 07:39:11

Devletimizin paraya ihtiyacı var. Yazık,bunu halkına verdiği yardımlarla kısıyor ya da elinde avucunda hiç bir işi olmayan öğrencilerden zorla borç üstüne borç yükleyerek gideriyor. Madem öyle şu bakanlara, milletvekillerine vs.vs.verdiğiniz binlerce liranın sadece bin lirasını kısarak saklayın. Emin olun o zaman ülke kalkınır!!!

Avatar
Hiç kimse 2019-09-30 07:40:18

Devletimizin paraya ihtiyacı var. Yazık,bunu halkına verdiği yardımlarla kısıyor ya da elinde avucunda hiç bir işi olmayan öğrencilerden zorla borç üstüne borç yükleyerek gideriyor. Madem öyle şu bakanlara, milletvekillerine vs.vs.verdiğiniz binlerce liranın sadece bin lirasını kısarak saklayın. Emin olun o zaman ülke kalkınır!!!